bc

نسمه متمرده

book_age18+
56
FOLLOW
1K
READ
drama
like
intro-logo
Blurb

كل طموحها واحلامها تتجسد به وهو لا يراها

هي بالنسبه له مجرد صفقه إرضاء لوالدته وأبنه أخته

المتوفاه فهو يحب أخري ولكن أمه لا تريدها

chap-preview
Free preview
هي تعشقه من اول مرة رأته ولكنه عاملها بجفاء كأنها عدوته وعندما تقدمت والدته لخطبتها كانت تطير فرحا
كانت. **البارت الاول** نسمه تسير وهي تبحث في حقيبتها علي الفون ولكنها اتصدمت بأحدهم نسمه ::بإحراج أسفه أسفه جدا مأخدتش بالي سهير :::بإبتسامه مافيش مشكله دنا حظي حلو أشوف القمر ده علي الصبح نسمه ::وقد تورد وجهها من الخجل شكرا جدا لذوق حضرتك سهير ::وهي تعرف نفسها أنا سهير أصحابي بينادوني سوسو والناس الغريبه سهير هانم تحبي ايه نسمه ::بمرح سوسو طبعا ضحكت سهير خلاص بقينا أصحاب انتي برده بتصيفي زينا نسمه ::لاء دي مدينتي أنا عايشه هنا سهير ::طيب كويس لاقيت حد يخرجني انا هنا من يومين بس أبني مش فاضي وبيرجع متأخر فأيه رأيك نتفسح مع بعض اليومين دول علي ذوقك نسمه ::مافيش مشكله بس لازم أستأذن بابا الأول سهير::طبعا ده رقمي وهاتي رقمك ونبقا نتفق نسمه ::بإبتسامه عذبه بكره أقابل حضرتك سهير ::لا تيجي تاخديني من الفندق نسمه ::حضرتك فين سهير ::أنا في فندق **** نظرة لها نسمه بتعجب سهير ::بإستفهام مالك شكلك أتغير نسمه :: أصل نزلاء الفندق ده من الطبقات الرقيه جدا سهير ::وده فيه مشكله بالنسبالك نسمه :: لا بس روح حضرتك متدلش علي أنك من الطبقه دي أبدا سهير ::بإبتسامه سيبك أنا اصلا مش بحب الشكليات والمظاهر الكدابه نسمه ::انا اتشرفت بحضرتك جدا وبكره إن شاء الله هكون عندك من الساعه ٩ صباحا سهير ::ياه أنتي بتصحي بدري كده نسمه ::بضحكه مرحه لا أنا بصحي من الفجر سهير ::بجد نسمه ::أه والله إحنا متعودين علي كده معلش مضطره أمشي لاني اتأخرت سهير ::خلاص يا حبيبتي علي معادنا *******بقلم امل مصطفي******** رجعت سهير الفندق ونسمه علي المنزل نسمه ::السلام عليكم يا أهل الدار أنا جعانه مامتها ::بحب الاكل جاهز يا قلبي بس اول مره تتأخري كده إحنا بنظبط عليكي الساعه نسمه ::انا قابلت واحده واتعرفت عليها والكلام خدنا هيام ::طيب أدخلي غيري وصلي يكون بابا وصل وأنا حضرت السفره قبلت نسمه جبينها حاضر ********* عند سهير حنين صحت يا دادة لا يا هانم دخلت سهير غرفة حفيدتها ذات الخمسه اعوام ونظرة لها بحزن حبيبتي أتحرمتي من الحب والحنان بدري وتذكرت أبنتها وبكت بصمت مش عارفه ليه شوفتك النهارده في نسمه يمكن روحها وقلبها الابيض زيك ربنا يرحمك ويصبرني علي الفراق رن فونها برقم مروان ايه يا حبيبي كده تخرج بدري من غير ماشوفك مروان ::معلش يا حبيبتي غصب عني أنا معرفك أني جاي شغل مش سياحه سهير ::انا عارفه بس حبيت أخرج حنين يمكن تتصاحب علي حد وتشوف أماكن تانيه غير الڤيلا دي طفله ومحتاجه التغيير مروان ::بحزن لحزن والدته خلاص يا حبيبتي هحاول أخر يومين نقضيهم مع بعض وأفسحها فيهم زي ما هي عايزه سهير بحب منتحرمش منك يا حبيبي ********بقلم أمل مصطفي********* جريت نسمه علي والدها وأحتضنته قلب نسمه وحشتني والدها ::وأنتي اكتر يا قلب خالد هيام ::من خلفهم أه يا قلبي بتخني يا خالد ومع بنتي مكنش العشم ضحك خالد ماقدرش يا حبيبي أنتي الفي الحته الشمال نسمه ::بمرح بقا كده ياسي بابا لما هي في الشمال أنا أروح فين خالد :: بمرح في حاجات تانيه جوه كتير شوفي انتي عايزه ايه لكن الشمال لهيام قلبي وبس نسمه ::الله الله يا حج أنتوا مش كبرتواعلي كده خالد ::مين الكبر فشر ده مافيش واحده تملي عيني زيها مهما كبرنا هيام ::بخجل وبعدين معاك يا خالد كده ت**فني قدام الولاد نسمه ::بحب ربنا يخليكوا لبعض ويرزقني بواحد يعيشني نفس الحب ده يا بابا خالد ::يارب يا حبيبتي يلا ناكل ********** مروان :::مالك بس يا حبيبتي شاهي ::كده يا مروان أهون عليك تسبني كل ده مروان ::غصب عني يا حبيبتي ده شغل وكان لازم اكون موجود شاهي :::بدلع وانا مكنتش هعطلك والله كان فيها ايه لو خدتني معاك مروان ::حبيبتي أفهمي أمي بتتضايق لما بتشوفني معاكي وأنا مش بحب أضايقها وبعدين كتير قولتلك حاولي تغيري من لبسك وطريقتك وأتقربي منها علشان تتقبل وجودك بس أنتي مش راضيه أعمل أيه شاهي ::نحطها قدام الامر الواقع ولا أنت خايف منها مروان ::بحده شاهي إلزمي حدودك أنت عارفه كويس أنا مش بخاف من أي حد علي وجهه الارض بس دي أمي وليها أحترمها وقلبها تعبان أخاف يحصلها حاجه أنت عارفه أنا كنت هتجوزك قبل حادثة ندي وكانت هتاخد فتره وبعدين تتقبلك لما تلاقيني مبسوط معاكي بس موت ندي جبلها القلب وأنا مش ممكن أجازف بيها وده السبب أن طلبت منك تتقربي منها وت**بي حبها شاهي ::مامتك مش ممكن تتقبلني المشكله مش لبسي ولا طريقة معاملتي هي بتكرهني أنا بالذات مروان ::بحب معلش يا حبيبتي بكره لما تلاقيني رافض الجواز علشانك هتوافق أنا هقفل الوقت علشان وصلت قدام الجناح ومش عايزها تنزعج مني سلام شاهي ::سلام يا قلبي هتوحشني أوي ********بقلم أمل مصطفي********** دخل مروان وجد والدته تشاهد TV مساء الخير يا امي مساء النور يا حبيبي مروان ::أيه المسهرك كل ده سهير::بستناك أنا بكره انا وحنين هنخرج مع واحده أتعرفت عليها النهارده مروان :::أزاي حضرتك عايزه تخرجي مع واحده متعرفيش عنها حاجه سهير ::البنت طيبه وأنا حبيتها مروان ::حضرتك عارفه أن المظاهر خداعه وبعدين أنت عارفه مركزي وعارفه أن ليا منافسين نفسهم ي**روني سهير ::أنا كبيره وأعرف أميز بين الكويس والوحش مروان ::بس حضرتك أول مره تتعاملي مع حد بالسرعه دي مش ممكن يكون حد حطها في طريقك علشان يوصلي سهير ::بفروغ صبر من شكوك أبنها أولا انا الطلبت رقمها وأنا العرضت عليها نتفسح مروان ::خلاص يا أمي الحرس هيكون معاكم سهير لا يا حبيبي خليني براحتي مش عايزه أكون متأيده لو مصر ممكن يتابعونا من بعيد ولو حاسوا بخطر يقربوا أيه رائيك مروان ::بقلة حيله خلاص يا حبيبتي تصبحي علي خير **************** تاني يوم كانت نسمه في الميعاد بالظبط تجلس في ريسبشن الفندق في إنتظار سهير بعد دقائق كانت سهير أمامها بإبتسامه كبيره مواعيدك مظبوطه يا نسوم نسمه ::حبيبتي يا سوسو وضربت التحيه العسكريه وقالت بمرح إحنا تربيه عسكريه يا فندم جلست سهير بجوار نسمه ن نسمه مش هنمشي سهير ::بستنا حنين تصحي علشان أخدها معايا نسمه ::دي بنتك سهير ::لاء حفيدتي الوحيده نسمه ::ربنا يخليهالك جائت سهير تتحدث قاطعها صوت رجولي مش ممكن أنسه نسمه عندنا أنا مصدقتش لما عرفت وقلت لازم أتاكد بنفسي الفندق كله نور أخفضت نسمه وجهها بخجل أزي حضرتك يا بشمهندس كريم أعجبت سهير بحيائها وغض بصرها كريم ::بإحراج وصلني ردك علي طلبي ممكن أعرف المشكله فيا ولا في حاجه تانيه نسمه ::لا والله ابدا حضرتك من الشباب المعروف عنه أخلاقه ومن عيله كبيره تشرف أي بيت تدخله ومليون بنت أحسن مني تتمني قربك كريم ::بس أنا بتمناكي أنتي نسمه ::أنا أسفه والله أنا مش حابه أرتبط بالطريقه دي كريم ::لو علشان التعليم أكيد مش همنعك أنا أحب زوجتي وأم أولادي تكون علي مستوي عالي من التعليم نسمه ::لا مش ده السبب أنا عايزه يكون فيه توافق بين الطرفين وانا بعتبرك زي أخويا أحمد وأتمني تلاقي الانسانه التستهلك وأرجوك تسامحني ماكنتش عايزه أحطك في الموقف ده مره تانيه كريم ::وأنا كمان أتمنالك السعاده مع الانسان القلبك يختاره بعد إذنكم تركها وكان يتمني أن توافق علي طلبه فقد وجد فيها الزوجه الجميله المتدينه التي تحافظ عليه وتربي اولاده علي القيم أما نسمه فقد شعرت بالحزن لهذا الموقف سمعت صوت طفله تقول تيتا رفعت عيونها فوجدت أمامها طفله جميله ببشره قمحيه شعر اسود وترتدي فستان أحمر سهير ::تعالي يا حبيبتي سلمي علي نسمه نسمه ::جلست علي إحدي ركبتيها ماشاء الله تسمحلي برنسس حنين نكون أصحاب حنين ::بطفوله هتلعبي معايا نسمه ::طبعا هنلعب ونركب مراجيح ونسوق عربيات التصادم وكل حاجه تأمري بيها حنين ::خلاص موافقه نكون أصحاب حملتها نسمه وقبلت وجنتها يلا نبدا اليوم من أوله فرحت سهير من تقبل حنين لنسمه فهي لا تقبل الغرباء بالسهل وعندما تري شاهي تصرخ كأنها رأت شبح دخلت كافتريا جميله جدا رغم بساطة د*كورها أهلا اهلا بست البنات نسمه أزيك يا اونكل رضا أخبارك رضا ::انا تمام لما شوفتك أزي بابا نسمه ::الحمد لله هو مش بيجي لحضرتك رضا ::لاء يا ستي بقالوا يومين من يوم ما**بته في الشطرنج نسمه ::بضحكه لا حضرتك بتهزر غلبت بابا رضا :بفخر كانه أمم القناه جبت واحد علمني أصل تعبت من كتر مابتهزم قدامه من ساعتها مجاش اتفضلوا هنا جلس الجميع كانت عباره عن طاوله مستديره بمفرش أحمر وكراسي بيضاء نسمه ::لسهير المكان بسيط بس نظيف جدا والطلبات هنا بيتي اليوم بيومه سهير فعلا بسيط وجميل بيعطي إحساس بالراحه طلبي حضرتك عارفه رضا :اه طبعا عصير برتقال فريش وتشيز كيك حنين::ببراءه وأنا زي نسمه رضا::أجمل طلب لاجمل بنوته وحضرتك سهير ::أنا كمان عصير برتقال لوفيه رضا::طبعا موجود ثواني ويكون عندكم الطلبات سهير ::لنسمه يلا نتكلم بصراحه أنتي بتحبي حد نسمه ::لا مافيش حاجه من دي خالص سهير ::بس أنا شايفه أنه عريس مايترفضش فأكيد فيه سبب نسمه ::بصي حضرتك أنا الماديات دي ماتفرقش معايا خالص ولا الشكل هو غني ومن عيله كبيره وشاب وسيم بس أنا عايزه الانسان الهرتبط بيه ده وشاورت علي قلبها يحس بيه من أول لحظه ويقول ده العايز أكمل معاه حتي لو مش وسيم أو ابن بواب كل ده مش مهم أهم حاجه أحس بيه حضرتك فهماني سهير::طبعا يا حبيبتي بس معدش فيه بنات بتفكر بالطريقه دي نسمه لا فيه وفيه كتير كمان بس الشباب عايزين يعيشوا حياتهم وبعد كده يدورو علي الوحده الخام التحافظ عليهم يعني الزينا أخر أختيارتهم قضوا اليوم في ضحك و***ب وكانت حنين في منتهي السعاده لانها وجدت من يشاركها طفولتها وسهير كانت تتابعهم وتضحك من قلبها لأول مره من ٣سنين علي حركات نسمه وحنين كان يوم جميل ورجع الكل إلي بيته **********بقلم أمل مصطفي********* عند نسمه خالد ::حمدلله علي السلامه نسمه الله يسلمك يا بابا خالد ::أتبسطي نسمه ::بسعاده وهي تدور حول نفسها جدا يابابا لو شوفت حنين هتحبها جدا وهتنسا معها كل حاجه خالد ::طيب هتتعشي نسمه ::لا يابابا شبعانه هدخل أخد شاور وأصلي ونام هنخرج بكره كمان خالد ::طيب بس خلي بالك من نفسك نسمه ::حاضر بس خف علي أونكل رضا شويه طول عمرك بتغلبه مافيهاش حاجه لما يغلبك مره من نفسه ضحك ::خالد هو أشتكاني ليكي طيب أما اشوفه بكره لازم أخليه يغني ظلموه نسمه ::الداخل بنكم خسران وفتحت فونها بص حضرتك دي حنين خالد ::ماشاءالله شكلك هصتي النهارده نسمه ::جدا جدا كأني رجعت طفله تاني قبلها والدها ربنا يسعدك يا حبيبتي تصبحي علي خير ************ عند سهير كانت تجلس بجوار حنين وهي مبتسمه مروان ::مساء الخير يا أمي سهير::مساء الخير يا حبيبي مروان ::خير يا أمي اول مره اشوف إبتسامتك دي من زمان سهير::بفرحه اليوم كان جميل وحنين كانت فرحانه جدا وكانت بتضحك من قلبها النهارده كان أسعد يوم عندي من٣سنين لسه ليك كام يوم هنا مروان::كلها أربع أيام ونرجع سهير::إحنا هنخرج بكره كمان مروان ::طيب بس خلي بالك من نفسك أنا مش مطمن من العلاقه الكبرة بسرعه كده سهير::البنت جميله من جوه ومن بره روحها جميله ومتواضعه ومحبوبه من الكل هنا ده حتي صاحب الفندق ده طالب إيدها بس رفضته مروان ::بضحكه رنانه وحضرتك صدقتيها في بنت بترفض صاحب ملايين سهير ::بضيق أه طبعا لان هو كلمها قدامي كان بيسألها رفضاه ليه مروان ::بسخريه تلاقئها بتدور علي حد أغني منه سهير ::بنرفزه ماتتكلمش عليه كده هزعل منك مروان :: نظر لها بعدم تصديق فهي أول مره تتحدث معه بهذا الضيق وعلم أن هذه البنت خطر وخلفها سر ******بقلم أمل مصطفي ******** كريم ::. *البارت ،2* رفضت برده يا محمود البنت دي أكيد بتحب حد محمود ::حرام عليك يا كريم متظلمهاش كلنا عارفين وأنت أولنا أنها بنت محترمه وعارفه ربنا ومش بتعمل حاجه غلط كريم ::أنا مقولتش كده أنا قصدي أن فيه حد في حياتها ولا هتمشي تقول أنا بحب فلان محمود ::،كان بان صدقني الحب بيبان وكويس أنك متعلقتش بيها أنت معجب بأخلاقها ولو ليك نصيب معاها هتجيلك لحد عندك حاول تخلي قدامك أكتر من إختيار علشان متتعبش بس حقيقي البنت دي فرصه لانها بتحب تساعد الناس ومش ماديه وإلا ماكنتش رفضتك دانتا بحر فلوس كريم :أنا عرفت الوقت أيه البوظ الجوازه قرك يا حقود كريم ::بضحكه أنا برده يا حب دانتا حبيبي *********بقلم أمل مصطفي*********** تاني يوم علي الشاطئ تجلس حنين علي قدم نسمه حنين ::أنا عايزه أنزل البحر يا نسمه تعالي معايا نسمه::بحب ماينفعش أنزل يا حنون البحر وكل الناس دي موجوده حنين ::ليه بتخافي نسمه ::لا ياقلبي بس هدومي هتلزق فيا وحرام لما أمشي بيها قدام كل الرجاله دي ربنا يزعل مني وأدخل النار نظرة لها سهير بإحترام فكل يوم تثبت لها إنها تفكر صح في إختيارها زوجه لإبنها نسمه ::يرضيكي نسمه حبيبتك تدخل النار حنين ::ببراءه لا أنا بحبك يعني أنا لو نزلت هدخل النار ضحكت نسمه وسهير علي برأتها لا طبعا ربنا بيحبكم أنتم ملايكة الأرض ومش ممكن يأذيكي نزلت حنين من فوق قدمها وهي تقول بابي رفعت نسمه عيونها فوجدت أمامها شاب وسيم جدا ببشره قمحيه وشعر أ**د كثيف يرتدي بدله رسميه ونظارة شمس زادة من وسامته نظر مروان من خلف نظارته تعجب من جمال هذه الملاك كما توصفها والدته نسمه :شعرت بنظراته وخفق قلبها بقوة أخفضت وجهها أستغربت سهير فأبنها تتهافت عليه البنات ولا يخجلوا من النظر له والتقرب منه مروان::بصوت رخيم حضرتك نزلتي النهارده قبلي مالحقتش أصبح علي حبيبتي سهير ::حنين صاحيه بدري عايزه تنزل لنسمه مرضيتش أزعلها نظر لها مروان مره أخري أزيك يا انسه نسمه نسمه ::بحياء أزي حضرتك أطال النظر إليها تورد وجهها خجلا مروان::ماما أنا ماشي ولو إحتاجتي أي حاجه كلميني قبل حنين وأنزلها سهير ::مع السلامه يا حبيبي ظلت نسمه وحنين يلعبوا ويضحكواوتشاركهم سهير ضحكهم حنين أنا عايزه بالونه يا نسمه نسمه ::تعالي نجيب مسكت حنين البالون بسعاده وجلسوا يتناولوا أيس كريم طارت البالون من يد حنين وركضت خلفها هي ونسمه حتي أبتعدوا عن سهير وجدوا فريق من البنات والشباب عاملين مسرح عرائس حنين ::يلا يا نسمه نتف*ج علي الأرجوز نسمه ::حبيبتي ما ينفعش أنا مش معايا موبيل وبعدنا عن تيته كتير ولأزم نطمنها وبعدين نرجع تاني حنين ::لا يكون خلص نتف*ج وبعدين نمشي إحتارت نسمه بعد وقت رن فون سهير أيو يا حبيبي مروان :: أنتي فين يا امي مش كنتي راجعه الساعه ٥ سهير ::أه مش عارفه نسمه وحنين فين بقالهم نص ساعه مش موجودين مروان ::أتصلي بيها سهير ::فونها معايا مروان ::بفزع أزاي يا أمي تأمني علي حنين معاها ممكن تكون خطفتها سهير ::،لا يا حبيبي نسمه كويسه بس أنت من كتر معاملتك في السوق بتشك في كل حاجه لما يرجعوا هجيب حنين واجي أغلق مروان مع سهير وأتصل علي الحارس المكلف بحراستهم هما فين الحارس ::بخوف هما جريوا ورا البالون ومعنتش شايفهم مروان ::بغضب نهارك أ**د لو بنتي جرالها حاجه هيكون أخر يوم في عمرك *******بقلم أمل مصطفي ************** كانت نسمه تحمل حنين بحب وتتحدث معها كده يا حنون أتاخرنا علي تيته وفاتها قلقانه وتزعل مني حنين ::بثقه لا تيته بتحبك ومش تزعل منك يا ناني ضحكة::نسمه أنتي بتدلعيني ياحانون حنين ::اه زي مابتدلعيني فجائه يد قويه جذبت حنين إلتفتت نسمه بفزع أنت أزاي تشدها كده الرجل ::بغلظه دي أوامر الباشا حاولت نسمه أخذها مره أخري ولكن لم تستطع فهو أمامها مثل الحائط نسمه ::بحده سيب البنت كده هتخوفها بكت حنين ومدت يدها لنسمه نسمه ::برجاء لو سمحت هات البنت وأنا همشي معاك سمعت من خلفها صوته الرخيم مالكيش دعوه بيها أنا هاخدها إلتفتت نسمه فوجدته أمامها بحضوره الجذاب الذي خطفها من اول مره فاقت علي صوته أنتي تبع مين ومين الحطك في طريق أمي نسمه ::بحده أنت بتقول أيه وأيه شغل العصابات ده مروان ::هو فعلا شغل عصابات لو ماتكلمتيش بالزوق هخليكي تتكلمي بالعافيه نسمه ::بغضب أنت ازاي تتكلم معايا أنا ماسمحلكش أوعي تكون فاكر أني هخاف منك ولا من شوية التيران دول عندما ذاد بكاء حنين نسمه ::وهي تحاول الهدؤء بص إحنا كنا بنجيب البالون بتاعها وشافت مسرح عرائس وصممت تتفرج وأنا ما حبتش أزعلها ولما خلص كنا راجعين مش أكتر لو سمحت خليه يعطيهاني لانها امانه معايا ولأزم اسلمها لمدام سهير مروان :رغم إعجابه بقوة شخصيتها ولكنه أصر علي إبعادها لا عنك أنا هاخدها ومن النهارده مالكيش دعوة بيهم وإلا هيكون ليا رد فعل مش هيعجبك رمقته نسمه بحزن حاضر أنت أدري بمصلحة بنتك ومامتك ممكن أخدها في حضني وودعها مروان ::بحده لا كل هذا الحوار ومازالت حنين تبكي بين يد الحارس مد مروان يده لاخذها ولكنها رفضت ظلت تبكي وهي تمد يدها لنسمه ناني خوديني أنتي نظرة لها بقلة حيله ماينفعش يا حبيبتي أنتي الوقت مع بابا وهو هايخدك عند تيته حنين ببكاء ألام قلبه لا وديني أنتي نسمه ::برجاء لو سمحت علشان خاطرها سبني أوصلها عند مدام سهير وصدقني مش هتشوف وشي تاني نظر ::مروان للحارس فناولها حنين ضمتها لص*رها بحب وحنان وتحركت أمامه ودموعها تسيل في صمت وصلت عند سهير مدت يدها بحنين انا أسفه علشان سببتلك إزعاج وحملت حقيبتها وفونها وتحركت سهير ::رايحه فين يا نسمه نسمه ::بإبتسامه حزينه معلش أنا أتاخرت بعد إذنك ندتها سهير بقلق نسمه مالك يا حبيبتي إيه حصل نسمه::مافيش حاجه بعد إذنك تحركت سهير بإتجاهها نسمه أرجوكي أستني فيه أيه مروان ::غضب من محايلة والدته لها ووجه حديثه لنسمه أنتي مجنونه ولا ايه أنتي عارفه البتكلمك دي مين علشان سيباها تتحايل عليكي نظرة::له نسمه بعنف لاء مش عارفه بس هي بالنسبالي حاجه غاليه وهي أكبر من إنها تتحايل عليا وليها عندي كل الاحترام والتقدير نسمه ::بكل مراره بعد إذنك حقيقي أنا تعبانه ومحتاجه أرجع البيت أرجوكي متزعليش مني سهير::لاء يا حبيبتي أنا مش ممكن أزعل منك أبدا *********بقلم أمل مصطفي ******** نظرة سهير لمروان أنت عملت معاها أيه البنت شكلها مجروح وكانت بتعيط مروان ::بلا مبالاه عرفتها مكانتها وطلبت منها تبعد عنكم خالص سهير ::بفزع ناولت حنين للداده خديها وروحي الفندق اللداده :حاضر يا هانم سهير ::لمروان أنت أزاي تعمل معاها كده أنت أكيد اتجننت أنا بقالي ٣سنين مضحكتش ولا حاسيت بالراحه غير اليومين الخرجتهم معاها بنت أختك ماعشتش طفولتهاغير معاها ماكلتش من غير محايله ولا ضحكة إلا بين إيديها كأن ربنا عوضني أنا وحفيدتي بيها عن فراق بنتي وعوضة بنتها الحب والحنان وأنت بكل برود جاي تبعدها عننا كأنك بتحرمنا من الفرحه والراحه البنحسها في وجودها ياخسارة ثقتي فيك مروان ::بتبرير أنا عملت كده بدافع خوفي عليكم إحنا منعرفش عنها حاجه غير إسمها سهير::ضحكة بحزن لو كنت عايز تعرف في خلال ساعه عرفت عنها كل حاجه من يوم ماتولدت ماخدتش لقب الاسطوره من فراغ أنت بتعرف عن أعدائك حجات هما نفسهم ميعرفوهاش *******بقلم أمل مصطفي******** رجعت نسمه وهي تشعر بالإهانه لاول مره في حياتها حد يعاملها كده الحزن يعتصر قلبها من فراق حنين وسهير ألقت السلام علي أهلها وإغتصبت إبتسامه لكي لا يشعروا بشي أحمد::الجميل بقالوا كام يوم وراء بعض بيخرج وحرمنا من وجوده أنا مش مصدق نسمه::معلش يا حبيبي ضيوف واجب إكرامهم بس أخدت منهم أجازه أنت عارف مش بحب أخرج كل يوم هيام ::ليه يا قلبي كل الناس بتخرج عادي نسمه::لا ياماما لو مافيش سبب للخروج يبقي مالوش لأزمه خالد ::الناس بتخرج تتمشي وتغير مود مش لأزم نروح أماكن معينه بس نمشي رجلينا المشي رياضه وصحه نسمه:هاخد أجازه يومين وبعدين أبداء من جديد أنا داخله أغير وأصلي وأنام تصبحوا علي خير دخلت غرفتها صلت فرضها وأغلقت الفون وغفلت **********بقلم امل مصطفي************ بعد يومين كانت سهير تحاول الاتصال بنسمه لكن فونها مغلق وحنين مستمره في السؤال عنها تيته نسمه هاتيجي أمتي طيب تعالي نروحلها واجتنبت مروان رجع مروان وجدها حزينه مالك يا امي لم ترد مروان طيب لبسي حنين علشان نخرج أنا جيت بدري علشانكم سهير ::لم ترد عليه وتمددت بجوار حنين وذهبت في النوم وهي تنوي الذهاب غدا لنسمه في الصباح ذهبت سهير إلي كريم صاحب الفندق لو سمحتي ممكن أقابل بشمهندس كريم بلغيه مرام سهير الفيومي دخلت المكتب بإبتسامه وقف كريم أهلا وسهلا يا فندم أتفضلي سهير::شكرا أنا كنت عايزه منك خدمه كريم ::بإحترام حضرتك تأمري سهير::أنا كنت عايزه عنوان نسمه وحد يوصلني عندها كريم ::بإستغراب فيه حاجه حصلت سهير :لا ابدا بس بقالي يومين ماشوفتهاش وحنين مجنناني عايزاها وفونها مغلق وكنت عايزه اطمن عليها قام كريم من خلف مكتبه أتفضلي حضرتك أوصلك سهير ::بحرج لا مش ممكن حضرتك هتوصلني كريم ::بتواضع مافيش مشكله حضرتك في مقام ولدتي ********بقلم أمل مصطفي*********** عند نسمه ماماأنا هدخل أصلي الظهر عايزه حاجه هيام ::لا كده جهزنا كل حاجه دق جرس الباب ردة هيام في الد*كتافون مين سهير::أنا مدام سهير نسمه موجوده هيام ::أه أتفضلي هفتح الباب ونزلت هيام لاستقبال الضيفه أهلا وسهلا أتفضلي سهير::أنا أسفه علشان جايه من غير ميعاد هيام ::بود مافيش مشكله ده بيتك تنوري في أي وقت ده كفايه حب نسمه ليكي أنت وحنين ظهرة من خلفها حنين يحملها الحارس مع شيكولاته وورود هيام ::ماشاء الله تعالي يا حنون دي نسمه هتفرح قوي سهير::للحارس أمشوا انتم وأنا راجعه هتصل بيكم هيام ::أهلا وسهلا اتفضلي نسمه بتصلي الشقه كانت كبيره جميله ومنظمه وريحتها جميله دليل يسر حال أصحابها نسمه ::ماما أنا هدخل أعمل كرقطعت نسمه كلامها عندما وجدت سهير امامها نسمه وهي تحتضنها بحب أهلا أهلا يا سوسو سهير::أهلا بالهرابه إنحنت ::نسمه وحملت حنين ودارت بها وحشتيني يا حنون حنين بسعاده وأنتي كمان بس انا زعلانه منك نسمه::ليه بس يا قلبي حنين ::علشان ماجتيش تلعبي معايا حنين ::خلاص يا حبيبتي هنلعب النهارده كتير وهنعمل كيك البرتقال البتحبيها *******بقلم أمل مصطفي********

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

أنين الغرام

read
1K
bc

جحيم الإنتقام

read
1.7K
bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

معشوقتي

read
1K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.5K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook