bc

اسكربتات(نورا عوض)

book_age12+
5
FOLLOW
1K
READ
humorous
scary
like
intro-logo
Blurb

قصص متنوعه ومختلفه بامر الله وان شاء الله تعجبكم اسكربتاتي بعون الله بتحكي عن مواقف كتير بتحصل في كل اسره

chap-preview
Free preview
اسكربتاتي ١
-مين! - عبسميع اللميع -مين -انا الشوق يناد*كي -مين -الحاج عبدالستار محتار -مين -افتحي يا نوسه انا الحب ابت -مين -استغفر الله العظيم واتوب اليه -يارب مين -اشمعنى دي سمعتيها يعني افتحي ي تيته متشلنيش -جتك شله اما تشلك مين -يالهووي انا ابن ابنك ي تيته افتحي بقا - ابن ابني ازاي يا كداب انا متجوزتش -متجوزتيش ازاي بس ي تيته دا انا بيقت شحط وابويا مات افتحي ي تيته -انا مش هفتح انت جاي تغتصبني اكمن انا عندي ١٨سنه وصغيره وحلوه -١٨مين ي تيته انتي عندك ٨١سنه ع**تي الارقام لي افتحي بس ربنا يهد*كي -حراااامي جاي يغتصبني هي**ق الدهب اللي حلتي -يا تيته هو انتي حلتك حاجه افتحي الاكل هيبرد يا تيته -جايبلي اي يا واد -جايب ل**ن عصفور وفراخ ورز -يع مش عاوز انا عاوزه شاورما -شاورما الله يرحم ابوكي ي تيته كان فاكر الشاليموه خرطوم غساله افتحي بقا -يييه دا انت عيل غتت يلا بعد لحظات قامت الجده بفتح الباب -اي يازفت عاوز اي - اعوذبالله اعوذبالله انصرف انصرف -اي يا واد شفت عفريت -اي الاسمر اللي على وشك دا يا تيته -دا مسك الفحم -مسك الفحم الله يرحم ابوكي كان بستخدم الفحم لشيشه حاطه ماسك لي يا حسنه -الله مش لازم اجهز نفسي عشان هتجوز -اه هتجوز -اه قولتيلي طب اي بدلة الرقص اللي انتي لابسها دي يا حسنه -اي مش بعمل بروفه عشان راحه الكباريه كمان شويه -كباريه احيه كباريه اي يا حسنه -الله مش بشتغل رقاصه يا واد اومال اصرف منين -ياحجه حسنه ياللي حاجه بيت الله ٤مرات بتشتغلي رقاصه الله يهد*كي وروحي غيري هدومك وشيلي الزفت اللي في وشك دا -هو اي اللي ف وشي يا واد -بصي للمرايه وانتي تعرفي ذهبت للمراه ونظرت الي نفسها ولم تمر لحظات الا واطلقت صرخه عاليه -يالهووووووواااي عفريت عفريت عفريت وظلت ترقض في كل مكان -اهدي يا تيته اهدي يا حببتي -اهدى اي انت حرامي وجاي تسرقني يالهووي حرامي عاوز يغتصبنااااي حرامي -اي في اي يا معاذ تيته بتصرخ لي -انا زهقت من الزهايمر بتاعها والله -لي بس -مره افتكرتني حرامي ومره عاوز اغتصبها ومره تيته الحاجه بتشتغل رقاصه ومره حاطه ماسك عشان تيته عندها١٨سنه وجايلها عريس ولما شافت الماسك على وشها صوتت كانها شافت عفريت -ههههههههههه والله هموت من الضحك لم تمر لحظات حتى اتت الجده وبيدها جذائها وقامت بض*ب احفادها -اي بتض*بي لي بس يا تيته حرام عليكي -انا هربيكم يا حراميه فاتحين بيتي دعاره جايبلي نسوان يا واد انا هتصل بالاسعاف -يا تيته اسعاف اي بس اللي هتكلميها دي اختي يا تيته وبعدين الدعاره بتكلميلها بوليس الاداب مش الاسعاف -بعني انتي اخته -ايوا والله يا تيته انا حفيدتك روزان ودا اخويا معاذ -انتو اللي بتخ*فو العيال؟ -عيال اي يا تيته بس اللي هنخ*فها -اومال لي خاطفني يا جذم وظلت تض*بهم بالحذاء وهم يصرخون - يا تيته ارحمي ونبي -انا ماشي يا رورو -بتبعني يا واطي وتسبني مع تيته -تيته مين يا قليلة الزبايه انا مزه وحلوه وعندي ١٥سنه واحه المدرسه -يارب الصبر من عندك ١٥ سنه مين يا تيته انتي عندك ٨١ سنه ارحمي امي بالزهيمر اللي عندك دا -امك المعفنه اللي خ*فت الواد مني وخلته يتجوزها ويسبني دا انا هقتلها لو شفتها -امي الله يرحمها بقا -هيا ماتت -ايوا يا تيته ماتت -يلا في كشحه حاجتها كانت وحشه اوي وكانت ست اعوذ بالله حاجه كدا معرفش ازاي ابوكي اتجوزها -يا تيته يا حببتي ماما غلبانه لا بتهش ولا بتنش -لي هيا صيادة نموس -حسبي الله -بنحسبني عليا يا كلبه قومي يا بت نضفي البيت عفش -عفش مين بس يا تيته منا مروقاه ومخلياه مرايه انضف لي بقا -شيلي البلاط ونضيفي تحته -اشيل البلاط ازاي بس يا تيته حرام عليكي -حرمة عليكي عيشتك يا خدامه بتاخدي فلوس على الفاضي ومبتعمليش بلقمتك -منك لله يا معاذ الكلب سبتني لي لوحدي -مين دا يا بت عشيقك -يلهووووي حرام عليكي يا تيته والله حرام عليكي -شوف البت البجحه لا بجحه بجد -لي بس يا تيته والله غلبانه -غلبانه دا انتي حربايه خ*فتي مني السندوتش انا هتصل بالمطافي -اتصلي بالبوليس يا تيته لي عاوزه تتصلي بالمطافي -انتشي مالك انتشي مالك انا اختلف عن الاخرون -ارحمي امي ي تيته انا هتجلط بسببك والله حرام -حرمة عليكي عيشتك يا قليلة الربايه -والله لاسيبك تبردي ومش هغيرلك لبسك ي تيته مش عارفه اي اللي انتي لابساه دا لابسالي بدلة رقص يا حسنه -نظرت الجده الي ما ترتديه وقالت في صراخ -يا فضيحتك يا عطيات يا فضيحتك هيجتلوكي يا عطيات -يالهووووي اسمك حسنه عطيات مين بس -اخرسي يابت انتي انتتي عاوزه تشغليني غازيه عشان ت**بي فلوس من ورايا -اشغلك غازيه اي بس يا تيته ربنا يهد*كي -هيطخوني عيارين -انا اللي هطخك عيارين يا تيته والله طهقتيني تعالي غيري الزفت اللي انتي لابساه دا. -يلا غيريلي ولبسيني لبس الحج عشان ورايا طياره -استغفرك واتوب اليك يارب انا لو قتلتها هرحم البشريه منها - تقتلي مين يا حربايه يام صرم انتي -مش انتي ي تيته الله يهد*كي بعد وقت قليل قامت بتغيير لها ملابسها وخرجت لكي تقوم بالدراسه ظلت درس وهيا تضع الهاند فري ولم تركز على جدتها التي تسللت خلسه الي غرفتها واخذت تفتش وتلعب باشيائها كالاطفال شعرت روزان بالتعب وذهبت لتستريح قليلا في غرفتها. وجدت بابا غرفتها مقفول -الله انا فاكره اني مقفلتش الباب يمكن انا قفلته وانا مش واخده باللي يمكن قامت روزان بفتح الباب وانصدمت مما رات -نهار اسود يا تيته اي اللي انتي معبباه في نفسك دا ولابسه لبسي لي نهارك مش فايت يا حسنه نهارك مطين بطين يا حسنااااه لابسه الطقم الجديد يا حسنه نظرت لها الجده وهيا تمضغ اللبان وقالت -جرا اي يا خدامه انتي ازاي تدخلي على اسيادك الاوضه من غير ما تخبطي الباب اهلك معلموكيش ان في احترام للبيوت -بيوت اي يا حسنه دي اوضتي انا مش اوضتك يا حسنه واي اللي في وشك دا يا حسنه -الله مش بحط ميكاب عشان اروح النادي -نادي الله يرحم ابوكي يا حسنه - انا جيت في اي بس يا رورو مالك متعصبه على حسنتي لي -مازن اطلع من دماغي انت كمان مش كفايا الواطي اخوك هرب وسابني معاها -هدي نفسك بس يا ا**ه روزان مش كدا هيجيلك السكر يا حببتشي -بت يا رنيم اهدي ها اهدي متجننيش زي جدتك تحدث مازن وهو يحاول كتم ضحكاته:في اي بس ي رورو تيته عملت اي -اتفضل شوف اللي هيا منيلاه في وشها ولابسه الطقم الجديد بتاعي والواطي اخوك انا لو شفته هطلع عينه ولا جدك اللي قال اي عاملك فلاح وبيزرع الجنينه تحت وهو اساسا مش قادر يتحرك انا مش عارفه لي عايشين لغاية دلوقتي يارب انا راضيه بموت اهلي بس تعبت من دول الاتنين عندهم زهايمر -رنيم بضحك :هههههه اه لو تشوفي منظر جدو وهو ماسك خطوم المايه هتفطسي من الضحك -انا تعبت انا كل ما اطلعهم وادخلهم البيت يطلعو احبسهم يعني بيصعبو عليا وبقول حرام دول كبار مينفعش ابهدلهم معايا قام بالرد عليها مازن -يلا ملهمش غيرنا ولم يكد يكمل كلام فاذا بجده قام بض*به على م***ة راسه -اي لي كدا بس يا جدي - انت ياض سرقت مني اللبانه لي -هسرق منك اللبانه لي بس يا جدي ها افهم هسرقها لي قام الجد بامساكه من لاياقة قميصه وقال -فين ياض اللبانه طلع الليانه ياض هحبسك دا انا ظابط قد الدنيا -ظابط مين بس يا جدو دا انت خريج ابتدائيه ظابببط ازااااي -اخرس يا حرامي اللبانه والله منا سايبك الا لما تطلع اللبانه ياض -الصبر من عندك يارب وربنا محصل هاخد اللبانه لي بس دخل معاذ في هذه اللحظه -اي في اي -اهلا انت شوفت يا نسونجي يا حشاش تعالى ياض -نسونجي وحشاش اي بس يا جدي -طلع الحشيش ياض بدل ما اجيب الطبنجه وافرغها فيك -يا جدو طبنجة اي بس الله يهد*ك يا جدي ونبي متنجطنيش -اخرس يا كلب ازاي تكلم اللواء محسن الدمنهوري بالطريقه دي -محسن مين بس يا جدي الله يهد*ك يا حبيبي انت اسمك عبدالعزيز اي اللي جاب محسن الدمنهوري لعبدالعزيز حسن ها اي اللي جابهم لبعض -وكمان كداب وفي هذه اللحظه خرجت الجده ومعها الخرطوم -قفشتكم بتعملو اي فاتحين البيت دعاره يا شواذ -ياتيته الله بخليكي اركني في جمب انتي الله يخليكي اركني مش ناقص خنقه -اخرس يا واد انا شيفاك -شايفه اي بس ي تيته وانتي اساسا ناسيه اسمك يا حسنه -اخرس كلب حقير اسمي ثريا هانم يا كلب ومين البقرا اللي ماسك من قفاك كدا مش بقول شواذ وذهبت لتض*ب زوجها -جرا اي يا وليا يا خرفانه انتي -خرفانه مين يا راجل يا شايب دا انا موزه وحلوه نظرت رنيم لاخواتها وقالت -عيال هاتو الفشار خناقة كل يوم هتبدا نطقت روزان وقالت -جاهز في المطبخ نظر لها معاذ -هروح اجيبه بسرعه واجي اتفرج نطق مازن في مرح: -انجز يا ميزو شكلها هتولع وبعد لحظات كانو الاخوه يتف*جون على المشادات بين جديهما دعونا تف*ج في **ت الجد:انتي وليه حربايه وخطافة عيال وبتاجري في الاعضاء الجده: انا مش حربايه يا عجوز يا خرفان يا بتاع النسوان الجد :انا بتاع نسوان انا راجل حافظ كتاب الله واسمي الشيخ جلال الجده: شيخ اي يا راجل دا انت بتعا**ني وانا راحه وانا جايه من الكباريه الجد: كباريه يا وليه ما انتي فاجره وخطخك عيارين بتروحي الكابريه يا فاجره الجده: مين دي اللي فاجره دا انا اسمي رحمه وبحفظ الاطفال القران تحدث معاذ -بس بقا كفايه قالت الجده -اخرس ي نسونجي الجد: اخرس يا حشاش وامسكوووه ورقضو وراء الاخوه حتى تعبو وذهبو لينامو وتوته توته خاصت الحدوته حلوه ولا ملتوته اسكريبت عيله مجنونه (كامل) نورا عوض استنوني ف الاسكريبت القادم باذن الله ***** اسكريبت زوجي مجنون حبتين (كامل) -واحد اتنين تلاته هوبا -هوبا اي بس يا محمد -اي مش هترقصي -ارقص ازاي من غير ما اتحزم؟ -اه صح لازم تتحزمه طب هتتحزمي باي؟ -هات طرحه متشلنيش -لحظه هروح اجيبها بعد لحظات اتى بالطرحه -اهي الطرحه -هات البسها -لا انا اللي هلبسهالك -انجز بقا -لا مليش دعوه انا اللي هلبسهالك -يييه دا انت عيل زنان -هييه هلبسهالك -طب انجز قام بامساك يدها وربط الطرحه بها -اي دا ي محمد انت ربطت الطرحه على دراعي لي؟ -الله مش بحزمك -استغفرالله العظيم -اي بس في اي -التحزيم مش على الدراع -اي دا بجد -طب لحظه وقام بفك الطرحه وقام بربطها باحد اقدامها -يلهووووي انت بتربطها هنا لي مش بتترربط هنا -بيجد طب لحظه وقام بفكها ووقام بربطها لها على راسها -حسبي الله -اي بس في اي ي نيرو -الطرحه بتتحط على الوسط عشان اتحزم بيها مش على راسي ودا الوسط وقامت بالاشاره اليه -اه دا الوسط -اه مخدتهاش في المدارس -لا -انت رخم علفكرا يا محمااا -ما خلاص يا حجه حزمتك اهو -الصبر يارب يابني هتشلني -ومالو يا حببتي اشلك احسن ما اشل غيرك -استغفرالله العظيم -واتوب اليه -نعم -اي تسيتي تقولي واتوب اليه فا قولتها -هتنقط والله هتتقط -نينيني - خف ياض هزعلك -اش تقدري اثلا -اللغه في ذمة الله يا محمد -طبعا دا ماتت وشبعت موت -بيض والله بيض -بيض مسلوق ولا مقلي؟ -خفة دم مش عاوزه -الله اومال اخلي دمي تقيل ويقولولي يابو دم تقيل يرضيكي هل يرضيكي هذا -اه يرضيني -معلش -قهوة بوش -كلي مش -نينيني -يلا بقا عشان ترقصي وانا هطبل -ارقص وانت تطبل والله المفروض اني برقصلك مش بشتغل رقاصه والله المفروض يسمونا الرقاصه والطبال -اه المفروض -ياض خف ياض -اخف اي منا سمباتية اهو ي قلبي -يارب انا لو قتلته هيبقا حلال فيه -اهون عليكي يا قلب محمد -اه تهون عليا - اخص عليكي تده عاوزه تقتليني لا انا مخا**ك -ومالو -تصدقي انك بت فصيل -ومالو -طب والله ما انا مطبل ومش هترقصي انا ماشي -رايح فين يمحمااااا -رايح في داهيه تاخدني -استنى هاجي معاك واقعد جمب الشباك -لا متجيش وتركها وذهب الي المطبخ اما هيا بالغرفه -اي دا هو زعل طب اصالحه ازاي اووف متجوزه طفل انا هروح اصالحه بس هو فين لا يكون خرج من البيت ذهبت تبحث عنه بالمنزل حتى سمعة الصوت اتي من المطبخ وذهبت اليه -بتعمل اي يا محمد -باكل ماكلش يعني -لا يا حبيبي كول برحتك الف هنا بس كنت قولي انك عاوز تاكل وانا احطلك -لا انا زعلان منك ومخا**ك -زعلان ومخا**ني وبتاكل دا اللي هو ازاي -اه زعلان ومقموص وباكل الله هو انا اعكنن على نفسي وعلى معدتي دا اللي هو ازاي معلش -مفجوع من يومك يا قلبي -حببتي تسلمي -المهم بتعمل اي ولا هتاكل اي -هعجن بيتزايه وهعمل تورتايه وهعمل تشكن برجر وهعمل شورما وهعمل استربس فراخ ورز ماري وهعمل ك ولم يكد يكمل كلماته حتى صرخت به -يخربيتك دا انت غلبت البنات في زعلها اي يابني مين هياكل كل دا ولا مين هينضف وراك -على التنضيف انتي يا روحي اللي هتنضفي انما الاكل دا كله بتاعي لاني مضايق -بالله مضايق لا اخص عليا لا بجد اخص عليا انا بنت ناس محترمين اني زعلتك وادي راسك ابوسها -لا مشش عاوز انا جعان ومقموص وعاوز ارضي كرشي اصل هو مخا**ني -كرشك مخا**ك لي بقا -اصل انا مفطرتوش كويس -نعم مفطرتش مين كويس -كرشي الله مش لازم يفطر ويتغذا -وحيات امك اومال مين اللي خلص الفطار النهارده -انا -اهو يبقا اكلت كرشك -لا معلش كرشي ماكلش انا اللي اكلت مش هو -يا سلام تصدق كنت ظلماه -شوفتي -اومال مين اللي اكل ٦بيضات -انا مش كرشي -والله اومال مين اللي اكل ربع كيلو جبنه فلامنك -والله انا مش كرشي -استغفرالله العظيم اومال مين اللي خلص المربه والربع الرومي وطبق الخيار وعيش الفينو -وعهدالله انا مش كرشي -يعني دا كله راح فين مش راح في كرشك يعني -لا معلش مسمحلكيش -بالله متسمحليش اي ان شاء الله -دا كله نزل في قلبي مش في كرشي -يا سلام لا تصدق جديده دي -اه طبعا شوفتي -لا فعلا القلب بقا مهمته استقبال الاكل بدل الدم دا وظيفة القلب ضخ الدم عند الانسان الطبيعي انما عندك وظيفته انه يستقبل الاكل ومعدتك اي وظيفتها -الله انا شخص اختلف عن الاخرون ها اي تاني -هتشلني والله هتشلني -سلمتك من الشلل يا قلبي -استغفرك واتوب اليك يارب ارحمني من سراية المجانين اللي انا فيها دي -مالها بقا سراية المجانين ها مالها بذمتك وحشه -لا يا قلبي مش وحشه هو انا هتنقط من شويه -سلامتك يا قلبي الف سلامه عليكي يا روحي -انت رخم بجد -يا قلبي بعض ما عندكم يا روحي -من عاشر قوم يا حبيبي -اه طبعا انتي هتقوليلي -اه طبعا طبعا اومال اي -بت دا انتي بت فصيل ساعديني -اساعدك في اي بس يا محمااااا -اعملي معايا الحاجات دي وانتي ساكته -طيب اما اشوف اخرتها اي معاك يابن طنط روحيه -مالها روحيه بتجيبي في سيرة امي لي -لا روحيه دي قلبي -اه طبعا لازم تكون قلبك مش امي -اه طبعا يا حبيبي امك دي ست ال*قلين -سامع ناس بتتريق على امي -انا يابني تسمع عني كدا -اه اسمع ومتاكد من كدا طبعا -ظالمني والله يا محمااااا -الا هيا فين صحيح مش سامعلها حس لي -اصلها يعني -اصلها اي يا نيرو -اصل مامتك نزلت -نزلت راحت فين وازاي تسبيها -الله وانا مالي امك اللي نزلت تلعب مع العيال في الشارع - نعم -اه والله زي ما بقولك كدا -امي دي هتجنني معاها -مخها ولا الاطفال يا حبيبي ولو منعناها هتقعد تعيط وتدبدب في الارض -يارب الصبر انا مش عارف الزهايمر اللي جالها دا جالها ازاي -يا حبيبي دا مرض بيصيب الناس الكبيره يا حبيبي بس تصدق امك دي عسل حساها بنتي الصغيره وهيا بتتصرف زي الاطفال -عندك حق والله ووفي لحظات سمعو صوت الجرس باب يرن -دي امك اكيد انا هشوفها -طيب وانا هكمل الاكل دا -طيب يا حبيبي وذهبت لفتح الباب -اهي اهي اهي -اي مالك يا روحيه في اي يا حببتي -الواد ابن طنط اسما ض*بني -ض*بك لي يا روحي -عشان انا عاوزه العب معاهم وهما قالولي عليا كبيره ومجنونه مع انهم اللي اكبر مني -يا روحي متزعليش نفسك حقك عليا -لا انا معدتش لعبه معاهم تاني -يا حببتي ما انتي كل مره بتقولي كدا وفي الاخر بتنزلي -لا دي اخر مره -ياروحي عاوزه تلعبي قوليلنا واحنا نود*كي الملاهي -صقفت كالاطفال -هيييه بجد هنروح الملاهي -اه يا روحي هنروح الملاهي يلا بقا نغير هدومنا وناكل -امم عامله اكل اي النهارده -هنعمل حاجات كتير وهتيجي تساعدينا -هيييه بجد -اه طبعا ياروحي يلا نروح لمحمد بس نغير هدومنا الاول - ماشي وبعد نصف ساعه -يلا بقا نشوف محمد عمل اي -بابا محمد -اه يا قلبي بابا هنشوفو عمل اي اكل ماشي يا روحي -ماشي يا ماما ذهبو الي المطبخ وصدمت نيره من المنظر الذي امامها -نهار اسود يا محمااااا عملت اي في المطبخ كان المطبخ غير مرتب -اي بطبخ مطبخش -تقوم مبهدل المطبخ دا ينفع يعني -لا بس انا مش اقصد -متصدش اي هتشلني -انا عملت اي بس يا ماما حرام عليكي - حرمت عليك عشتك يا محماااا -خلاص بقا يا نيره متغمليهاش حوار -طيب يا محمد اما اشوف اخرتها الام: بابي وحش وسخ المطبخ لمامي نيرو محمد: بس نيرو وحشه مبتساعدش بابي يرضيكي الام:لا ميرضينيش مامي وحشه مبتساعدش بابي نيره: يعني انا وحشه دلوقتي مش انا اللي كنت بساعدك في تفيير هدومك الوحشه عشان نيجي نساعده الام:اه بابي وحش محمد :دلوقتي بابي وحش ومامي حلوه طب انا زعلان منك ومخا**ك ومش هجبلك الشيكولاته اللي بتحبيها الام: مامي وحشه بابي حلو نيره : انتهازيه حقيره يعني انا وحشه وبابي حلو عشان هيجبلك الشيكولاته وانا اللي كنت هود*كي الملاهي وناكل ايس كريم الام:بابي وحش مامي حلوه محمد:لا فعلا ام انتهازيه طب انا مخا**ك ومش هود*كي المصيف الام : بابي حلو مامي وحشه نيره قامت بالصراخ بمحمد: يابني هتشلني محمد قام باغاظتها : ومالو نيره:دا انت عيل غتتت محمد قام باخراج ل**نه لها وظل يشا**ها والام تضحك وتصقف كالاطفال قامت نيره بامساك السكينه وقامت بالرقض وراه نيره بصراخ: وديني لاقتلك يا محمااااا هرب محمد وظل يرقض ويصرخ بها محمد: يا بنتالمجنوناااااااه توته توته خلصت الحدوته حلوه ولا ملتوته اكمل اسكريبتات ولا اسكت نورا عوض ****^^^^ خاطره كدا على ماشي ???? لا تثق ابدا في الاصدقاء فالصداقه ليست بتلك السهوله فالصديق الحقيقي لا يطعن صديقه بظهره ابدا اجل لا تثق ابدا مهما كان بمن كان قريبا منك فان وثقت باحد لا تثق به ١٠٠٪؜ ابدا فدائما هناك من يريد ايذائك هناك مثل يقول احذر من عدوك مره واحذر من صديقك الف مره ولا تثق بكلمات المدح الذائد فهناك اشخاص يقولون اجمل الكلمات ويزينون لك كل شيء لكي تقع بشباكهم فويل من هؤلا الاشخاص فالصداقه الحقيقه ليست هاكذا فالصديق الحقيقي يقوم بفداء روحه من اجل صديقه نورا عوض ***** يا بنت الناس احفظي نفسك من اي حاجه الحب مش حقيقي متصدقيش اي حد يقولك الكلمه الحلوه من ارادك بحق طرق باب بيت ابيكي يعني اللي حبك بجد هيجي ويعافر متصدقيش بقا اللي يعملك من البحر طحينه دول عاملين زي الحيه وال*قارب متثقيش فيهم في بنات كتير بتقع في شر الولاد اللي بتلعب بيهم ودا كلو بسبب تقصير الاهل نحيت ولادهم ايوا تقصيرهم الاب ينشغل في شغله والام تنشغل في التربيه ويا اما الام دي ضعيفه ومغلوب على امرها يا اما ام قاسيه والاب كذالك في اب يصاحب بناته ويقرب منهم بعد الاب عن البنت دا احساس ب*ع بجد اسوا احساس ممكن البنت تحسه كانها يتيمه من قبل ما ابوها يموت ودا كله لي عشان الاب بعيد عن بنته وراميها وكذالك الاخ الولد لازم يحتوي اخته ميكونش قاسي على اخته لانه سندها ربنا يصلح حالنا جميعا نورا عوض

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

معشوقتي

read
1K
bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

أنين الغرام

read
1K
bc

جحيم الإنتقام

read
1.8K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.5K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook